ADMAJ - kursy programowania dla dzieci i młodzieży
 ZAPISY
 Olsztyn, Marii Zientary-Malewskiej 16
8
Inwestycja
w zawodową
przyszłość

Programista to zawód przyszłości. Rynek pracy jest bardzo niestabilny, ale pewnym jest, że ludzie nie przestaną używać coraz to nowszych urządzeń elektronicznych, a wręcz używać ich będą coraz więcej, w coraz większej ilości dziedzin życia. Dlatego też osoby potrafiące programować będą miały większą szansę na znalezienie dobrej pracy.

Warto podkreślić, że już teraz na całym świecie brakuje programistów, w samej Polsce jest to 50.000. Problem dostrzega coraz więcej Państw, dzięki czemu zajęcia kodowania stają się coraz popularniejsze w szkołach, choć tutaj koło się zamyka, ponieważ dla nauczycieli programowanie również jest obce, a po krótkich szkoleniach nie da się zostać programistą, a tym bardziej przekazywać wiedzy z tej dziedziny.

7
Odnalezienie
w świecie
nowych
technologii

Współczesny człowiek musi posiadać umiejętność odnajdywania się w świecie zdominowanym przez nowe technologie. Im wcześniej się tego nauczy, tym lepiej. Nauka programowania pozwala dzieciom przejść od biernych konsumentów cyfrowych rozwiązań do świadomego ich wykorzystywania. Poznawanie tajników programowania to także zdolność rozumienia nowych technologii i odkrywanie ich możliwości, a wręcz zastanawiania się i analizowania, jak zostały stworzone.

6
Świadomość
zagrożeń
Internetowych

Komputery, komórki i Internet to niestety nie tylko świetne narzędzia, ale niestety również źródło zagrożeń, z których nawet dorośli często nie zdają sobie sprawy. Przecież za pomocą Internetu zarządzamy nie tylko naszymi kontaktami, ale również danymi, a także pieniędzmi. Dlatego ważne jest uczenie rozwagi w korzystaniu z tych narzędzi, żeby ustrzec młodzież nie tylko przed negatywnymi zjawiskami społecznymi takimi jak mowa nienawiści (tzw. hejt), ale także przed byciem okradzionym lub oszukanym.

5
Komputer
narzędziem
pracy

Czasami młodzież jakby o tym zapomina, że komputer i komórka to nie tylko narzędzie rozrywki i utrzymywania kontaktu z innymi, ale także potężne narzędzia, które rozwijają ludzkość, gospodarkę, naukę, społeczeństwo i prawdopodobnie w większości pracy, którą kiedyś będą wykonywać nie sposób będzie się obejść bez komputera. Dobrze jest więc wiedzieć nie tylko jak uruchomić Facebooka czy grę, ale jak skutecznie wykorzystywać komputer do pracy.

4
Budowanie
fascynacji
matematyką

Często o tym zapominamy, ale przecież programowanie w bardzo dużej mierze opiera się na matematyce, z którą tak wielu uczniów ma problemy. Powodem tego jest między innymi to, że młody człowiek nie widzi w niej życiowych zastosowań. A przecież liczby, zmienne, zbiory, funkcje to tylko niektóre z pojęć matematycznych, bez których nie dałoby się tworzyć np. gier, stanowiących dziś częstą rozrywkę dla dzieci i młodzieży.

3
Nauka
rozwiązywania
problemów

Rozwiązywanie problemów to kluczowa umiejętność, która przydaje się w życiu każdego człowieka. Programowanie jest doskonałym sposobem na rozwijanie tego typu umiejętności u osób w różnym wieku, ale u dzieci szczególnie. Maluchy poznają komendy, dzięki którym mogą osiągnąć określony cel. Uczą się także, w jaki sposób rozłożyć duży, złożony problem na szereg małych, mniej skomplikowanych, a tym samym łatwiejszych do rozwiązania. Dzięki programowaniu dzieci dowiadują się, jak podchodzić do problemów i zagadnień oraz jak je analizować, wyrabiają w sobie nawyk poszukiwania lepszych i bardziej wydajnych rozwiązań.

2
Nauka
wytrwałości,
kreatywności,
sprawczości

Prosty program można napisać szybko, ale bardziej skomplikowane aplikacje wymagają większego zaangażowania. Realny cel, jakim jest ukończenie programu, a potem możliwość ciągłego jego ulepszania bardzo mocno motywuje do wytrwałości i uczy pracowitości. Do tego, często potrzebne są niestandardowe drogi dojścia do celu, nad danym tematem trzeba się zastanowić, wymyślić najlepsze i najbardziej wydajne rozwiązanie - to uczy kreatywności. Pozostaje jeszcze to najcenniejsze - satysfakcja z tego, że samodzielnie stworzony program działa, zgodnie oczekiwaniami naszymi lub kogoś.

1
NAUKA
LOGICZNEGO
MYŚLENIA

Programowanie to między innymi zdolność analizowania. Nie ogranicza się tylko do pisania instrukcji, to proces rozważania wielu różnych aspektów, przewidywania skutków użycia określonych rozwiązań, analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i precyzowania przesłanek.

Dzisiejsze dzieci i młodzież podążają za impulsami, czasem zbyt szybko podejmują decyzje, na przykład po zobaczeniu reklamy. Myślący logicznie i przewidujący konsekwencje swoich działań młody człowiek mniej narażony jest na negatywny wpływ swoich rówieśników, reklamy, negatywnych idoli, itp.

Reasumując...

XXI wiek to czasy, kiedy technika oraz świat komputerów staje się coraz bliższy człowiekowi. Od stosunkowo niedługiego czasu ludzie skazani są na telefony, komputery oraz inne nowe technologie. Żeby wszystkie te dobrodziejstwa dzisiejszego świata mogły z powodzeniem funkcjonować musi nad tym pracować rzesza ludzi z szeroką gamą wiedzy. Umiejętność programowania jest zatem coraz bardziej pożądana w szkołach, uczelniach, aż wreszcie na rynku pracy.

Programowanie to połączenie wielu dziedzin i czynników, zaczynając od matematyki i logicznego myślenia, przez mechatronikę, fizykę i język angielski, na estetyce wykonania kończąc. To wszystko sprawia, że człowiek uczący się programowania rozwija się na wielu płaszczyznach. Dlatego ta dziedzina nauki może, a nawet powinna być poznawana już od najmłodszych lat sprawiając, że nawet najmłodsze dzieci zaczynają szybciej rozumieć, a co najważniejsze lubić przedmioty ścisłe, rozwijają umiejętności współpracy, uczą się języka angielskiego, zdobywają umiejętności manualne oraz pożytecznie spędzają czas przy komputerach.